دوره 2، شماره 1 - ( 1391 )                   جلد 2 شماره 1 صفحات 42-31 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Azemati H R, Sabahi S, Azemati S. Environmental Factors Affecting Student Satisfaction of Learning Spaces. Naqshejahan 2012; 2 (1) :31-42
URL: http://bsnt.modares.ac.ir/article-2-1021-fa.html
عظمتی حمیدرضا، صباحی سمانه، عظمتی سعید. عوامل محیطی موثر بر رضایتمندی دانش‌آموزان از فضاهای آموزشی. نقش جهان - مطالعات نظری و فناوری های نوین معماری و شهرسازی. 1391; 2 (1) :31-42

URL: http://bsnt.modares.ac.ir/article-2-1021-fa.html


1- استادیار دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، ایران
2- دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی معماری،دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، ایران.
3- کارشناسی ارشد مهندسی معماری دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، ایران.
چکیده:   (22271 مشاهده)
هدف این پژوهش پرداختن به بررسی مفهوم رضایتمندی و عوامل ارتقاء رضایت دانش‌آموزان از مدرسه می​باشد​.  این پژوهش از لحاظ هدف، بنیادی و از نظر ماهیت، کمی- کیفی می‌باشد. در این پژوهش دو روش مورد استفاده قرار گرفته­ اند: الف)روش تحقیق پیمایشی(زمینه یابی)  ب)روش تحقیق همبستگی. برای نمونه‌گیری از روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله​ای استفاده شده است. همچنین به منظور سنجش دیدگاه افراد، به تدوین جدول هدف و محتوا بر اساس مطالعات انجام شده و مصاحبه با معماران صاحب نظر، پرداخته شده است. با توجه به این جدول، پرسشنامه ای طراحی شده و میان جامعه توزیع گردیده است. پس از طبقه بندی اطلاعات بدست آمده با استفاده از نرم ­افزار SPSS، به بررسی و تحلیل آنها پرداخته شده و پنج عامل موثر بر رضایتمندی استخراج گردیده است. این عوامل عبارتند از: آسایش کالبدی، ادراک محیطی، امنیت روانی، جذابیت محیطی، احساس تعلق.  عامل‌های حاصله با آزمون T مورد تجزیه و تحلیل واقع گردید. در نهایت مشخص شد که با اطمینان 95 درصدی میانگین نمونه بزرگتر از میانگین جامعه است. همچنین جامعه آماری حداقل 70 درصد با این عامل توافق داشته​اند.
متن کامل [PDF 584 kb]   (17383 دریافت)    

دریافت: 1391/4/8 | پذیرش: 1391/6/4 | انتشار: 1391/6/28

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.